Thursday, January 27, 2011

Hati yang bersih....jauh prasangka...

Assalamualaikum wahai diariku...

Mengapa sukar untuk mendapat hati yg suci dan bersih dari prasangka...Entahlah...aku tak tahu nak cakap macam mana ya...aku pulang penat masak hari ini..tetapi dia lepak dgn kwn2...of coz...dgn guys...almost everynight tiap hujung bulan mesti macam tu..kerap sangat...bukanlah aku nak melarang dia dari berkawan...but i feel that last time before he transfer to this new department, tak pulak mcm tu..bukan tu saja...kejadian tahun lepas yg tak dapat aku lupa sampai bila2...aku rasa dia too much dah membohongi aku sebagai seorang isteri...

Somehow, even though i do the best, i think he don't realize...may be yes...maybe not...

I always try my best...since we are friends...couple..engaged...and married...but why guys always take for granted? i don't really understand...sampai bila nak macam nie? tak fahamlah...

Tuhan beri satu anugerah kepada sang isteri iaitu "Gerak Hati"
Allah gave us an "Instict" to those who called wife...

Aku percaya...tiap kali ada sesuatu yang tak kena pasti benar..its really truth! and it happens many times...

But tak lah nak menyalah dia seratus peratus...kadangkala ada juga kebaikan dari dia...As a human being we always forgot the kindness...and it always happen when the person that we trust, we love and we care do something bad...and we will forgot the kindness of that person...but kalau dah bagi peluang byk kali tapi tak jugak berubah macammana tu? kaum hawa jugak yg di tindas...

Entahlah..sayang memang lah sayang...kadangkala benci tu coz geram sangat....Pepatah melayu ada mengatakan " Di luah mati mak, di telan mati bapak"......


Sedihlah...aku tak dapat nak marah2...bila marah, my heart beating very fast and macam nak pengsan or nak tumbuk dinding je...huhu...i need friends when im lonely like this...he never want to share his feelings..and how do i knw wht his problem..wht is true love than?? I think in this world, there are no true love...only true love to the Great Allah...

2 comments:

  1. Hi cousin! Adat kita berumahtangga, mmg mcm ya. I've been there. Sabar k. Allah S.W.T. Maha Mengetahui. Setiap kesabaran pasti ada ganjaran.

    ReplyDelete
  2. Hi dear! yeah...darah muda katakan...sabor jelah...kan?

    ReplyDelete