Friday, January 21, 2011

21st January 2011

Hi...Dian nak cerita sikit tentang memori 2 tahun lepas...2 weeks before due...mengidam macam2..pizza from Pizza Ria which i lama dah tak makan...i think maybe 3 years...and chocolate drinks dari Starbuck and Coffebean...

Before due date, kawasan rumah i banjir..so i have to stay at my anty house..sebelah rumah je...nasib baik...so worried at that time if my baby tak sabar nak keluar...so my mum always talk to my baby that she have to wait until the flood is ok..huahhaaa...after flood my baby pun susah nak keluar...

Teringat pada 18th January 2009, Dian terpaksa pergi ke hospital kerana dah overdue 2 weeks...supposed my baby delivered on 8th January 2009. But doctor bagi time 1 week extra... Ingat lagi time tu AJL...So i watched AJL kat hospital...haha...My hubby cakap yang heran nya, i nie penakut tapi bila kat hospital jadi berani...tak takut hantu ke? For me, malas nak fikir hal hantu2...buat menyemak fikiran je...lebih baik fikir macam mana nak cepat bersalin...

Selama 3 hari di hospital, Dian banyak berkenalan dengan org di hospital tu..Ada yg pesakit baik...ada yg sombong..hm...so wht...as long im happy coz i ada tolong org yg need my help..mcm2 ragam  dapat di lihat...

Bayangkan 3 hari di hospital and 3 hari di induce but no result...only open 1 cm since first day! And that 3days, i meet all new people... Wow..sakitnya menahan nak bersalin...Macaam-macam cara dah cuba...minum air selusuh lah..ape lagi yek..mcm2 lah...but one thing i tak lupa...tiap mlm i baca Yassin...And the last day...doctor informed me that i have to operate-Cesarean...Rasa nak menangis pun ada..teringat time tu i call  my mum n my hubby.mintak maaf to them.....They all nervous...
Oh ya, still remember early in the morning my hubby sent my favourite kuih "Resolles" and i ate it after the doctor warning me not to have my breakfast cause im going to the operation room soon...for me...who cares...im hungry...at that moment i dont knw that there is a reason..hahaha... Luckily nothing bad happened...and also Luckily operation postponed around 3pm..So i managed to see my hubby...huhu...And on 21st January 2009 around 3.31pm..3.39kg..My baby Nur Areesa Humaira come to a new world!

No comments:

Post a Comment